به طور کلی بازاریابی به مجموعه روش‌های شناساندن محصول و یافتن مشتری گفته می‌شود. تولیدکننده به کمک بازاریابی می‌تواند محصول خود را به بازار معرفی کند. بازاریابی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا راحت‌تر نیازهای خود را تأمین کنند. بازاریابی اینترنتی یکی از انواع بازاریابی است که به توسعه فروش در فضای اینترنت می‌پردازد. روش‌های بازاریابی اینترنتی باعث می‌شود که مشتریان از طریق اینترنت جذب و حفظ شوند. این روش بازاریابی، بر کاربران اینترنتی تمرکز می‌کند و آن‌ها را هدف قرار می‌دهد. شرکت‌ها و تجارت‌های بزرگ و کوچک امروزه به نقش پررنگ اینترنت پی برده‌اند و برای معرفی کسب‌وکار خود روی اجرای ترفندهای بازاریابی اینترنتی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

شاخه های اساسی بازاریابی آنلاین:

  • ·         (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
  • ·         بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
  • ·         بازاریابی محتوایی
  • ·         بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • ·         تبلیغات کلیکی یا PPC
  • ·         بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش
  • ·         بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ

روش متداول بازاریابی اینترنتی

  • ·         بازاریابی از طریق ارسال ایمیل های تجاری
  • ·         ایجاد اجتماعات آنلاین
  • ·         نصب بنر و عکس های تبلیغات اینترنتی
  • ·         ارائه خدمات در زمینه تخصصی خود از طریق وب سایت
  • ·         راه اندازی بخش مقالات آموزش تخصصی، اخبار و اطلاعات
  • ·         ارائه نرم افزار های آموزشی همراه محصولات
  • ·         ارائه تبلیغات ویدئویی
  • ·         اعلام زمان ها خاصی خاص برای حراج در سال
  • ·         همکاری با شرکت های همکار و هم صنف
  • ·         استفاده از شرکت های واسطه در زمینه تخصصی خود

        بیشتر بخوانیم: ارائه  مشاوره بازاریابی 


 

مزایا و معایب بازاریابی آنلاین

بازاریابی آنلاین همان طور که از نامش پیداست، به معنای 24 ساعته حاضر بودن در فضای اینترنت است که شما را قادر می‎کند در هر ساعت از شبانه روز به تعامل با سایت ها و مخاطبان بپردازید، به انواع مختلف کالاها دسترسی پیدا کرده و قیمت آنها را به راحتی بیابید.

از جمله معایب آن می توان به غیر ملموس بودن کالاهای ارائه شده در این فضاها، وابستگی شدید به اینترنت، نبود این فناوری در بسیاری از مناطق هدف و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارهای نوپا نام برد.

ارائه برنامه بازاریابی اینترنتی

سرمایه گذاران و مدیران همواره به دنبال راهی هستند که بتوانند از آن سود بیشتری کسب کنند، به همین دلیل آنها بیشتر دنبال رفع نیازها و خلاقیت هستند اما این مسئله مهم را فراموش می‌کنند که برای رسیدن به این مورد مهم باید یک برنامه بازاریابی اینترنتی دقیق و حساب شده باشد چون اگر نتوانید وب سایت خود را به درستی تبلیغ کنید هیچگاه نمی توانید محصولات خود را به مشتریان بفروشید. بنابراین همواره شما به عنوان یک متخصص بازاریابی اینترنتی و سئو به جای اینکه به صورت کلی نمودارها و نتیجه های کار را ارائه دهید، بهتر است آن‌ها را در قالب یک برنامه جداگانه و به صورت تک تک ارائه دهید. در نمودار تان باید میزان ورودی مشتریان جدید و ورود مجدد آنها به صورت کامل بیان شود و این را نیز نشان دهد که شما چقدر در این زمینه توانسته اید پیشرفت داشته باشید.

شما همچنین باید با چگالی کلمات کلیدی و سئو درون صفحه کاملا آشنا باشید. مرحله بعدی قانع کردن سرمایه گذار و مدیران، تبدیل تمامی این برنامه ها به گونه ای است که در مشتری و بازدید کننده یک حس خرید ایجاد کند. وقتی مدیر متوجه شود که طبق برنامه پیشنهادی توانسته اید میزان بازخورد و گردش مالی وب سایت را بالا ببرید، او نه تنها از این مساله خشنود می شود بلکه سرمایه و نیروی انسانی بیشتری در اختیار شما قرار می دهد.


 

 بیشتر بدانیم: بهترین آژانس دیجیتال مارکتینگ


 

روش های بازاریابی اینترنتی برای افزایش فروش

  • ·         داشتن محصول خدمات بهتر و استفاده از طراحی وب مناسب
  • ·         استفاده موثر از بهینه سازی موتور جستجو (SEO)
  • ·         استفاده از بازاریابی ایمیل با استفاده از یک لیست ایمیل و خبرنامه انتخاب شده
  • ·         استفاده موثر از استراتژی بهینه سازی نرخ تبدیل
  • ·         ارائه محتوا، ابزار و منابع رایگان برای کمک به مخاطبان هدف
  • ·         اطمینان از تبلیغات هدفمند از طریق PPC

استراتژی های بازاریابی اینترنتی

  • ·         وب سایتی کاربر پسند طراحی و ایجاد کنید
  • ·         سایت خود برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید
  • ·         از روش های مرتبط با ایمیل یا اشتراک شخصی مشتریان استفاده کنید
  • ·         اخبار برند خود را به صورت آنلاین اعلام و اطلاع رسانی کنید
  • ·         یک کانال یا شبکه اجتماعی برای مشتریان ایجاد کنید
  • ·         برای خرید محصولاتتان با انجام کارهایی چون مسابقه، قرعه کشی و… انگیزه و رقابت ایجاد کنید.

روش های کسب درآمد در این حوزه

  • ·         ارائه مشاوره
  • ·         تبلیغات
  • ·         بازاریابی اینترنتی پورسانتی
  • ·         فروشگاه اینترنتی

مجله دیجیتال مارکتینگ ·         ,بازاریابی ,اینترنتی ,های ,ارائه ,استفاده ,بازاریابی اینترنتی ,·         بازاریابی ,·         ارائه ,را به ,خود را ,برنامه بازاریابی اینترنتی ,بازاریابی اینترنتی ·         ,برای موتورهای جستجومنبع

همه چیز درباره بازاریابی اینترنتی

نقش و وظایف مشاوران تبلیغاتی

بررسی نکات مهم در تبلبغات

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

روئین تن Career Convey DIGIKALA poyanema.loxblog.com تجهیزات آشپزخانه صنعتی ایرانگردی و ایرانشناسی،دوچرخه سواری،طبیعت گردی،مطالب خواندنی و....... حامی مهاجر برای تو .loxblog.com نی نی چوب